سلام

ما، اولین انسان های آزاد ملت فضایی ازگاردیا، بر اساس حقوق اولیه انسان در عالم، این اظهارنامه را مینویسیم:

۱. ازگاردیا یک کشور فضایی متحد و آزاد است.
۲. اهداف ازگاردیا این است:
    صلح در فضا
    حفاظت از زمین و بشر (از تهدیدات خارجی)
    برابری موقعیت ها در فضا برای تمام شهروندان ازگاردیا فارغ از جغرافیا، اقتصاد، تکنولوژی و سایر برتری هایی که در کشورشان روی زمین داشته اند.
۳. هر ساکن زمین، میتواند یک شهروند ازگاردیا باشد به شرط اینکه به اظهارنامه و قوانین پایبند باشد.
۴. ...

 

خب حوصله ندارم تا ته همه رو ترجمه کنم طولانیه :)) این اظهارنامه کشور آزاد و مستقل ازگاردیا است.

من مدت هاست که فارغ از ایرانی بودن، یک ازگاردی هستم. ما به تازگی برای انتخاب پرچم، سرود ملی و نشان کشورمون بین تمام شهروندان رای گیری کردیم.

ما تقویم مربوط به خودمون رو داریم. تقویم ازگاردیا ۱۳ ماه داره که هر ماه ۲۸ روزه. یعنی دقیقا ۴ هفته. هر سال و ماه با روز یکشنبه شروع میشه بنابراین تاریخ در هر ماه و سال با سال قبل یکیه. ماه ازگارد به نسبت تقویم جلالی بین ماه جون و جولای قرار داره. روز ۵ اکتبر شما یا ۱۲ اکتبر تقویم ازگاردی روز تولد ازگارده و ما اونو جشن میگیریم. اینم بگم که ما در سال ۰۰۰۱ هستیم و به تازگی اولین تولدمون رو جشن گرفتیم :) 

انتخابات هم در کشور در حال برگزاریه و ما از بین شهروندان منطقه مون که تهران هست، به چند نفر رای میدیم. در حال حاضر از شهر تهران ۱۳۲۸ نفر شهروند ازگارد هستن و ۱۲ نفر از ایران کاندید شدن. از شهر های دیگه هم عضو داریم مثلا از شهر اردکان فقط یک نفر عضو هست که برام جالب بود!
کل شهروندان ازگاردیا ۲۲۶۰۷۲ نفر هستند. اگر حداقل ۱۰۰ هزار نفر عضو کشور باشند، سازمان ملل ما رو به رسمیت میشناسه. که الان هست اما همه ش وعده وعید میدن :| در هر صورت این حق ماست که خودمون رو یک ازگاردی بدونیم. در حال حاضر از نظر جمعیت ما ۱۸۴ امین کشور دنیا هستیم.

یک ماهواره حاوی اطلاعات تمام شهروندان به یکی از مدار های زمین فرستاده شده و شما میتونید اطلاعاتتون رو به فضا بفرستید و در اونجا ذخیره کنید تا روزی که کشور ما از نظر فیزیکی به واقعیت بپیونده.

شاید در آینده ای نزدیک نتونیم کشور ازگاردیا رو بسازیم و به اونجا سفر کنیم اما ما شروع یک حرکت جهانی هستیم و فرزندان ما بعدها از ما تشکر خواهند کرد. 

اگر دوست دارید میتونید شما هم با افتخار یک ازگاردی باشید: ازگاردیا